Presentreklam ger mervärde

Presentreklam ger mervärde

En penna är en liten, men inte obetydlig, gåva att få. Är den av hög kvalitet använder vi den om och om igen, och genom att den har en tryckt logotype, påminns vi om företaget som delat ut den. Är den däremot dålig, så kastar vi den och den har inget bra reklamvärde. Därför bör man vara noggrann när man väljer leverantör av presentreklam och ta en som har gott rykte och bra produkter. Presentreklam i Stockholm bör ha något extra för att sticka ut i mängden. Om många av deras kunder är nöjda och beställer mer, kan man ta det som ett tecken på kvalitet. 

 

 

Giveaways och goodiebags

 

Efter ett besök på ditt företag kan leverantörer och kunder få en liten present, en giveaway. Det kan vara något så enkelt som en isskrapa. Den är inte dyr, men den fyller en stor funktion när det är frost på bilrutan, och den ligger ofta synlig i bilen. Ditt företags logo syns gång på gång, vinter efter vinter. En goodiebag är en liten påse eller kasse med produkter, och det är en lite mer påkostad present. Ofta innehåller den bland annat godisbitar, penna eller  vattenflaska, allt med företagets reklamtryck på. Kassen kan delas ut till personal om ni har haft ett event eller en tävling, och den kan ges till kunder som en extra uppmuntran. Ge revisorn en också. Det kan inte ses som muta, för reklamvärdet är större än kostnaden.

 

Något extra till mässan

 

Vid en mässa vill företaget synas, till exempel med beachflaggor. Mässbord, dukar och tält kan alla ha företagets logo. Det finns en mängd olika produkter, som du kan ha i montern och ge bort till besökare. Pennor och godisbitar, notisblock och nyckelringar är bara en liten del av allt som finns. Anlita ett presentföretag med gott rykte, så får du det också.